ENERGIEBEHEERSING

FOCUS

IK & DE ANDER

Wanneer men vaak stress heeft en men gaat naar de dokter, of ten rade bij vrienden dan krijgen we allerlei adviezen opgelepeld. De meest gekende is ONTSPANNING. Wanneer je stress hebt is het goed iets relaxerend te doen, wat je graag doet, rusten, natuurwandeling, ontspannende muziek, sporten. En dit is een zeer correct advies. 

Bij artsen durft men al vaak antidepressiva voor te schrijven, maar daar ben ik persoonlijk geen voorstander van. 

 

Mensen die al wat dieper in het leven staan, zullen met het idee psycholoog, mindfulness of een coach komen.  Deze zijn zeer interessant, want je leert hierbij de kern van jezelf zijn kennen en zo meester te worden van jouw "internal conflict". Ik stop mezelf in de categorie coach die via mindfulness en sport/krijgskunsten jou gaat leren hoe je stress te beheersen.

MIJN STRATEGIE:

Intakegesprek: 

  • We maken kennis met elkaar, bespreken de werkwijze, we bekijken of we met elkaar kunnen samenwerken.
  • We gaan al op zoek naar een outcomegoal. Wat willen we bereiken.
  • Wat zijn de issues, wat is de situatie waarin we nu zitten. 
  • En de praktische afspraken tot een eventueel verder verloop van de coaching

Doel van de coaching:

Alles wat ons gedurende de dag of nacht oncomfortabel doet voelen, hetzij het is piekeren, of een examen, of een verlies, of een trauma,... of noem het maar op, het manifesteert zich in ons lichaam onder de vorm van: